Ik ren voor de Bonte Piet #lousjerunswild

Marlous Abee
Afgesloten Je kunt niet meer doneren
van totaal € 1.000 (130%)

#lousjerunswild

Met deze actie combineer ik twee passies van mij; de liefde voor dieren en de liefde voor hardlopen. Op 6 december zal ik daarom de Houtribdijk hardlopend oversteken voor wildopvang de Bonte Piet, dit is 25KM!!

Het is een ambitieus hardloopdoel waarvoor ik nog flink moet trainen, maar je kunt mij helpen met de motivatie door mij te sponsoren. Wat zou het mooi zijn als het me lukt om €1000 euro bij elkaar te rennen voor de diertjes! 

Volg mijn trainingen in aanloop naar 6 december op Instagram via de hashtag #lousjerunswild

Bekijk alle
10-12-2020 | 16:12
09-12-2020 | 18:25
06-12-2020 | 21:10
06-12-2020 | 19:49
06-12-2020 | 16:24 Dit is goed voor allerlei dieren. Ik hoop dat de volgende actie zal zijn voor de dieren die gefokt worden om bij de mensen op het bord komen. Want dat is misbruik maken van die dieren en we kunnen zo goed zonder. En wat zullen er met de kerst weer veel uitgemoord worden! Maar Marlous, je bent een kei!
Bekijk alle

Aftellen tot het startschot

05-12-2020 | 17:11 Nog 1 dag te gaan, 1 nachtje slapen en dan is het zover; 25 kilometer de houtribdijk oversteken. Hoe bereid ik me voor op de grote dag? Eigenlijk begint dit al een week van tevoren, alles staat in het teken van rust en opladen. Het aantal kilometers dat ik wekelijks loop, gaat drastisch omlaag. De beentjes verdienen rust na 2 maanden van trainen en de spieren moeten opladen. Dit betekent dat ik in de week voorafgaand nog 2 loopjes van +/- 6 kilometer doe en verder helemaal niks!  Mijn vakantie is deze week begonnen (niet geheel toevallig) en ik kan dus 'normaal' slapen. Geen jetlag of gemiste nachten door het vliegen. De dag voor de start wil ik zeker 9 uur slapen, heeeerlijk. Koolhydraten stapelen. De duursporters onder ons, of misschien degenen die wielrennen volgen, kennen deze term wellicht. Het betekent dat je de dagen voordat je een lange inspanning levert, meer koolhydraten gaat eten. Het doel is dat de energievoorraad van de spieren maximaal 'gevuld' is. Ik heb inmiddels een soort traditie dat ik de avond van tevoren een heel simpele pasta met tonijn en tomatensaus eet. Niet teveel groenten (=vezels), want daar kunnen de darmen te actief van worden en dat wil je niet tijdens het rennen....!  In deze periode heb ik de goede (als zeg ik het zelf) gewoonte ontwikkeld om op trainingsdagen dat ik meer dan 18 kilometer liep, appeltaart te bakken. Als ik dan thuiskwam, stond er als beloning een welverdiend stuk verse appeltaart op me te wachten. Als voorbereiding op morgen heb ik daarom wederom een appeltaart gebakken. Vanavond leg ik mijn hardloopoutfit klaar met mijn speciale Bonte Piet hardloopshirt. Mijn telefoon en oortjes hang ik aan de lader, zodat ik morgen niet zonder muziek kom te zitten. Ook ga ik op tijd naar bed, maar niet voordat ik mijn wekker heb gezet (2x), zodat ik zeker weet dat ik op tijd en uitgerust aan de start verschijn!      
Lees meer